Leveranspolicy

Leveranspolicy för Ljusa

På Ljusa är vi engagerade i att erbjuda en trygg och smidig leveransupplevelse för våra kunder. Vänligen läs igenom våra leveransvillkor nedan.


1. Leveransområden

Vi levererar främst inom Sverige, men vi kan även erbjuda leverans till vissa andra länder.
Om du har frågor om tillgängliga leveransdestinationer, kontakta oss gärna på: Info@ljusa.se


2. Handläggningstid

Alla beställningar behandlas inom 1–3 arbetsdagar.
Observera att beställningar som görs på helger eller helgdagar behandlas nästa arbetsdag.


3. Leveranstider

Leveranstiden beror på din plats och det leveransalternativ du väljer:

  • Standardleverans: 4–10 arbetsdagar

Vi strävar alltid efter att hålla dessa tider, men förseningar kan förekomma vid t.ex. tullhantering, dåligt väder eller andra yttre omständigheter vi inte kan påverka.


4. Fraktkostnader

Fraktkostnader beräknas vid kassan och baseras på destination och valt fraktsätt.
Gratis frakt kan erbjudas vid kampanjer eller vid köp över ett visst belopp – detta visas automatiskt i kassan när villkoren uppfylls.


5. Spårning av beställning

När din beställning har skickats får du ett bekräftelsemail med en spårningslänk.
Via denna länk kan du följa din leverans i realtid.


6. Returer och byten

För information om hur du returnerar eller byter en produkt, vänligen se vår retur- och återbetalningspolicy.
Observera att returfraktkostnaden betalas av kunden, om inget annat anges.


7. Leveransproblem

Om du upplever problem med din leverans, eller om du inte mottagit din beställning inom förväntad leveranstid, kontakta oss så hjälper vi dig:

📧 info@ljusa.se

Vi gör alltid vårt bästa för att lösa ditt ärende så snabbt som möjligt.


Tack för att du handlar hos Ljusa – vi ser fram emot att ge dig en fantastisk shoppingupplevelse!